Het actieprogramma dat mensen in beweging brengt

Frisse Peperproeftuin dag 3:Test het concept

Test het concept
Twee teams zijn vroeg uit de veren. De straat op en mensen interviewen op de markt en bij de supermarkt. Op basis van deze interviews maken we levensechte profielen die we gebruiken in een quiz die we ‘s middags voorleggen aan de bezoekers van sectie C. In de quiz moeten de deelnemers uitspraken uit de interviews matchen aan een gezicht.


Handen uit de mouwen
Stagiaires Stijn en Marieke van Keet toveren een groot stuk karton om tot een mooie prachtige quiz-spelbord. Met stockfoto’s en de interviewantwoorden vragen we de Dutch Design Week bezoekers om de juiste antwoorden bij de juiste persoon te plaatsen. De reacties van de deelnemers lopen ver uiteen. Sommigen willen streven naar een topscore, anderen beseffen zich dat ze over mensen oordelen op basis van een foto.

Wet in de weg
Vandaag is geen walk in the park. Trouwe volgers van onze proeftuin zullen zich afvragen, “Jullie zouden toch kinderen de quiz laten spelen, en naar basisscholen gaan?” Uiteraard hebben we alle tips van onze volgers gevolgd, maar we lopen tegen de privacywet aan. Die maakt het niet alleen moeilijk om foto’s voor profielen te schieten, maar ook om de quiz in de klas te spelen. We hebben weinig tijd, we willen veel bereiken, maar we willen wel zorgvuldig zijn. Daarom hebben we ervoor gekozen om de quiz met de bezoekers van Sectie C te spelen.

Resultaten structureren
Nu is het de opgave om het proces te beschrijven en wat onze leercurve is geweest. Maar welke welke leercurve laat je zien? Deze week voeren niet één experiment uit, maar eigenlijk twee.
Zo is de proeftuin een experiment maar de quiz (het product van de proeftuin) ook. Dus eigenlijk een experiment in een experiment. Maar hoe maak je voor jezelf dit onderscheid en hoe maak je het inzichtelijk zodat het voor iedereen duidelijk is? Morgen zie je daarvan het resultaat. Volg het op de facebookpagina.
Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Meer informatie.